گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

برگزیدگان جشنواره عکاسی «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» معرفی شدند | ترویج نشاط خانواده در قاب تصویر

  • کد خبر: ۱۶۱۷۴۶
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
برگزیدگان جشنواره عکاسی  «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» معرفی شدند | ترویج نشاط خانواده در قاب تصویر
نخستین جشنواره عکاسی دانش آموزی و دانشجویی با عنوان «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» به ایستگاه پایانی خود رسید.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» عنوان نخستین جشنواره عکاسی دانش آموزی و دانشجویی است که از دی ماه سال گذشته با موضوع طبیعت، محله، بازی، زیارت، خانواده و... آغاز و عصر یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت، در پردیس سینما هویزه به ایستگاه پایانی خود رسید. این جشنواره در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و آزاد برگزار شد.

ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به جشنواره

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۴ در این نشست گفت: هدف از برگزاری این رویداد حمایت از نهاد خانواده، ترویج نشاط و شادابی و آموزش استفاده بهینه از تلفن‌های همراه بود. صادق خاتونی بیان کرد: ما با همکاری کانون فرهنگی عصر ظهور اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم تا شرکت کنندگان بتوانند ساعات خوشی را که در کنار خانواده سپری می‌کنند، به تصویر بکشند. همچنین شهرداری مشهد آمادگی آن را دارد که با همکاری تشکل‌ها این برنامه‌ها را ادامه دهد، تا بتوانیم اتفاقات بزرگ تری را در شهر رقم بزنیم.

در ادامه مجری طرح این جشنواره گفت: در رویداد عکاسی «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» که در مدارس آموزش وپرورش و دانشگاه‌ها برگزار شد، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از پانصد نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. عزت افزود: اسفند سال گذشته داوری آثار انجام و در نهایت ۲۶ اثر برگزیده جشنواره شدند. این رویداد با برگزاری اختتامیه به پایان نخواهد رسید، بلکه قرار است با راه اندازی کانون عکاسان دانش آموزی برنامه‌های متنوعی را برای برگزیدگان ترتیب دهیم تا بتوانیم این استعداد‌ها و علاقه مندی‌های کشف شده را پرورش دهیم.

القای حال خوب

قدیر وقاری، داور این جشنواره، ضمن خوانش متن بیانیه هیئت داوران گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از سوی دانش آموزان، دانشجویان و شرکت کنندگان بخش آزاد برای این رویداد ارسال شد.

این هنرمند عکاس بیان کرد: در روزگاری که مقداری حال ما ناخوش است، مسئولان شهرداری منطقه ۴ با برگزاری این رویداد، برای القای حال خوب به همه ما، اتفاق شایسته‌ای را رقم زدند. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با قول مساعد مسئولان و دست اندرکاران، دور دوم این رویداد را در رده ملی برگزار کنیم؛ زیرا قابلیت آثاری که به دست ما رسید فراتر از سطح مشهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، آثاری که از همه کشور ارسال می‌شوند از کیفیت بالاتر و نگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.
وقاری بر این باور بود است که می‌توان این رویداد را در همه شاخه‌های مختلف هنری مانند گرافیک، کاریکاتور، نقاشی و حتی فیلم کوتاه برگزار کرد و جا دارد با نگاه کارشناسی شده قدم دوم این رویداد را برداریم.

استقبال خوب علاقه‌مندان از جشنواره

محمدرضا پهلوان، دیگر داور حاضر در این جشنواره، در حاشیه برگزاری آن به خبرنگار شهرآرا گفت: ما جشنواره‌های زیادی را داوری کرده ایم. برایم بسیار جالب بود که استقبال بسیار خوبی از این جشنواره به عمل آمد و عکس‌های بسیار خوبی به دست ما رسید که از دیدن آن‌ها شگفت زده شدیم. این هنرمند بیان کرد: داوری آثار به دلیل اهمیت زیای که برای ما داشت، با حساسیت ویژه‌ای صورت گرفت و سرانجام آثاری از میان آن‌ها انتخاب شد. باتوجه به اتفاقات ناخوشایندی که اخیرا در جامعه رخ داد، برگزاری این رویداد با حضور آموزش وپرورش و شهرداری اتفاق بسیار مثبتی بود و مهم‌تر اینکه مشارکت بالایی در آن صورت گرفت و نتیجه خوبی را درپی داشت.

برگزیدگان جشنواره عکاسی

در پایان این رویداد به نفرات اول تا سوم هر بخش و همچنین داوران و دبیر برگزاری این جشنواره تندیس و لوح تقدیر جشنواره اهدا شد. در بخش دانش آموزی این جشنواره آیدا فاضلی، نفس منصوری منش و بنیامین دلجو به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین در این بخش علی خزاعی پور، زینب افشاری، هنگامه اسدپور، زینب امیری، ریحانه سادات حسینی راد، محمدمتین برزنونی، صبا هادی گلمکانی، پریناز عبدا... زاده، آرین نظری و بارانا برزگر شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش دانشجویی مانی پهلوان رتبه اول، حجت جبلی رتبه دوم و حمیدرضا حبیبی رتبه سوم را از آن خود کردند؛ همچنین حنانه جهانی، کوثر چمنی، مائده دادرس، محمد حسام تشکری، یاسمین عزت احمدی و زهرا خصلتی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش آزاد این جشنواره محمد آهنگر، سارا یوسفی و احسان قصدی در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. همچنین نفرات شایسته تقدیر این بخش نیز معصومه ضابط نیا و نسرین عبدلی بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->